نوروز1403

نوروز باستانی 1403

نوروز یکی از جشن‌های سنتی و مهم در ایران است.

که به عنوان جشنی باستانی و ریشه‌دار از دوران باستان ایران تاکنون ادامه داشته است. این جشن در ابتدای فصل بهار و آغاز سال نو مطابق با تقویم ایرانی جشن گرفته می‌شود. از جمله آیین‌ها و رسوم مرتبط با این جشن می‌توان به تهیه هفت‌سین. این جشن با انواع غذاهای سنتی ایرانی همراه است و معمولاً خانواده‌ها و دوستان در این روزها با هم نوش جان می‌کنند.

نوروز

جوادیه فلاح

پویش پروفایل شهدا در نوروز

در طول روزهای نوروز، خانواده‌ها و دوستان با یکدیگر دیدار می‌کنند و از آغاز سال جدید به همراه خوشبختی و شادی استقبال می‌کنند. همچنین در این روزها معمولاً مردم به تماشای تئاترهای محلی می‌روند و از موسیقی و رقص‌های سنتی لذت می‌برند. جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف در شهرها و روستاها برگزار می‌شود و مردم از این فرصت برای گذراندن اوقات خوش و تفریح استفاده می‌کنند. امروزه همچنین با گسترش فضای مجازی، مردم از طریق پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز به یکدیگر تبریک نوروز می‌گویند و این روزها را به یادگار می‌آورند.

دریاچه آرتمیا

جاذبه های گردشگری

دریاچه آرتمیا یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهرستان رفسنجان است که با فضای آرامش‌بخش و مناظر زیبا، گردشگران زیادی را جذب می‌کند. دریاچه آرتمیا در فصل بهار و تابستان با پرندگان مهاجر زیبا، مناظری بسیار دل‌انگیز ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید از طبیعت آرام و دلنشین این منطقه بهره‌مند شوید. دریاچه آرتمیا از مناطق محبوب برای عکاسی نیز محسوب می‌شود؛ زیرا طبیعت زیبا و منظره‌های دل‌انگیز آن، عکاسان و علاقمندان به عکاسی را جذب خود می‌کند. همچنین این دریاچه اهمیت زیست‌محیطی بالایی دارد و محیط زیست آن نیز بسیار حساس و زیباست که باید با دقت حفظ شود.

پیام رسان روبیکا

شهرداری جوادیه فلاح/ رفسنجان/ نوق/ بهرمان/ شهرداری بهرمان/ بخش نوق/ گردشگری رفسنجان/ کرمان / الهیه جوادیه

مطلب پیشنهادی

حوزه مقاومت جوادیه فلاح

کمک‌های امدادی رفسنجان به مناطق سیل‌زده منطقه دشتیاری

کمک‌های امدادی رفسنجان به مناطق سیل‌زده منطقه دشتیاری سیستان و بلوچستان رسید.  به همت بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.